Menu Close

Cara mengatasi air kotor dan berbau.

cara mengatasi air kotor dan berbau

Air kotor dan berbau adalah perkara yang dialami oleh ramai orang di malaysia kerana rata-rata menggunakan sumber air kerajaan.

Air yang kita gunakan kebiasaan akan dirawat di pusat rawatan Air sebelum disalurkan kerumah kita melalui paip bawah tanah.Soalnya ianya sudah cukup bersihkah air yang kita terima itu?

 

Kenapa Air Kotor Dan Berbau?

beza paip baru dan lama

Banyak sebab Air menjadi kotor dan berbau.Antaranya kerana keadaan paip air yang telah lama.Kebanyakkan paip air diperbuat daripada besi dan ia mudah terdedah kepada karat dan akibatnya air akan berbau.

Selain itu...kadar klorin dalam air sedikit sebanyak mempengaruhi bau air.Ini akan membuat kita tak selesa untuk terus minum.Klorin digunakan untuk membasmi kuman merbahaya daripada merebak.Namun jika berlebihan akan menjadi bahaya kepada badan kita.Sebab itu kita perlu masak air terlebih dahulu sebelum minum.

Instalasi-Pengolahan-Air

Sanggupkah Anda Minum Air ini?

Kalau anda tengok paip dan tangki air yang kotor macam dalam gambar tu agak-agak nak minum tak air tu?

Sudah tentu tak lalu nak minum.....Sebab tu kita perlu masak air dahulu sebelu diminum.

paip kotor

Bagaimana nak atasi masalah air yang kotor dan berbau?

Satu cara sahaja yang kita boleh usahakan iaitu memasang penapis air.Penapis air ini akan membersihkan air yang kotor dan berbau menjadi air yang selesa dan betul-betul bersih untuk kita minum.

Nak pasang penapis air pun kena pandai pilih.Baca 8 tip memilih penapis air ini dulu kalau masih keliru nak pilih yang mana.

Kat rumah saya guna penapis air Jiksoo dari SkMagic. Model ni tanpa tangki jadi air pun unlimited.

Saya suka model ni sebab Air unlimited sebab tak ada tangki.Jadi risiko air berkarat dan berbau dah tak ada.

Lagi satu Jiksoo guna filter Nanotech....original nanotech...Jadi kualiti air terjamain bersih.Bentuknya pun kecil aja...

Cuba lihat video beza kualiti air biasa dan air dengan penapis air jiksoo

jiksoo rich offer

Sekarang Jiksoo ada buat promosi.Klik link whatsapp untuk maklumat lanjut tentang produk dan offer yang ada.

Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *