Nostalgia Aiskrim Dulu-dulu. - My Klik
Menu Close

Nostalgia Aiskrim Dulu-dulu.

Aiskrim dulu-dulu
Spread the love

Bagi yang lahir sekitar tahun 80an mungkin masih ingat nostalgia rasa nikmat dapat beli aiskrim dulu-dulu.Istilah aiskrim dulu-dulu tu merujuk kepada aiskrim zaman dulu le...

Zaman dulu tak banyak jenis aiskrim yang ada.Jadi kalau boleh beli aiskrim tu satu keseronokkan yang tak terkira.Habis je kelas mengaji sebelah petang tu berebut-rebut kat peti ais..Kat rumah pula dah standby tunggu pakcik aiskrim.

Tapi rasanya ada aiskrim tu masih ada sampai sekarang.Cuma tak banyak tempat yang ada.kali ni jom kita tengok antara asikrim yang ada pada zaman dulu-dulu...

1-Ais Krim malaysia

aiskrim malaysia

Yang ni kalau tak kenal,,,tak tahu la...Dulu hanya 10 sen je...macam macam perisa ada antaranya milo,sirap,asam bo,bandung,jagung dan banyak lagi.

Jenis ni paling popular pada zaman admin dulu...Nak buat sendiri pun tak susah mana.Anda boleh rujuk resepi Kat SINI

2-Aiskrim Potong.

Aiskrim Potong

Aiskrim potong ni ada macam macam jenis.Tapi admin suka perisa jagung dan kacang merah.Kalau tengok gambar tu pun dah dapat bayangkan rasanya.

Agak-agak sekarang ni ...masih ada lagi ke tidak?Jarang nampak dijual.

3-AisKrim Pops

aiskrim Pops

Tak pasti betul atau tidak nama tu.Tapi Aiskrim ni antara yang sentiasa ada dijual di mana-mana kedai.Dulu hanya 10 sen je.

4-Aiskrim Kon
aiskrim kon

Dulu setiap petang duk tunggu bunyi loceng,semata-mata nak beli aiskrim ni.Sekali berhenti ramai lari-lari keliling pakcik aiskrim tu.masing-masing berebut nak dapat dulu...best kan?

5-Aiskrim Batang

aiskrim batang

Sekarang dah boleh jumpa macam-macam jenis perisa aiskrim batang.Kalau dulu tak banyak...seingat admin antara yang popular perisa milo,coklat,asam boi,sirap dan bandung.Tapi sekarang dah ada macam macam bentuk dan rasa.Masih ramai peminat sehingga kini.

Batang aiskrim tu pula himpun banyak-banyak untuk buat macam-macam permainan.

Banyak lagi jenis aiskrim dulu-dulu.Kalau ada jenis yang rare kat tempat anda bolehlah share kat ruangan komen.

Sekarang dah macam macam jenis aiskrim yang dijual.Macam macam jenama ada.Tapi anda paling suka yang mana?

 

penjual Aiskrim

kat pasar malam sekarang banyak yang jual aiskrim goncang...banyak juga orang beli...

kalau korang terasa nak isi masa lapang dengan ceburi bisnes jual aiskrim ni..rasanya berbalai juga.Cuma kena pandai pilih tempat dan jenis aiskrim .Kos nak mula pun tak banyak..

Macam Md Fadzirul Afiq ni pernak buat 4-5k sebulan dengan bisnes aiskrim ni.Jadi boleh lah rujuk dengan beliau sendiri dan belajar cara dia buat 4-5k tu...

KLIK DISINI kalau serius nak belajar jana 4-5k sebulan dengan bisnes jual aiskrim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *